تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

 

استاندارد انجمن کیفیت آب

 

گواهینامه Water Quality Association که به اختصار به آن WQA هم گفته می شود به معنی انجمن کیفیت آب است و از ضروری ترین گواهینامه ها و استاندارد های دستگاه تصفیه آب به شمار می آید.

 

 

 

تاریخچه انجمن کیفیت آب WQA

 

انجمن کیفیت آب در سال ۱۹۷۴ از ادغام دو اتحادیه صنفی ، اتحادیه بین المللی کیفیت آب ( به نمایندگی از فروشندگان تجهیزات تصفیه آب ) و اتحادیه تصفیه آب ( به نمایندگی از تولید کنندگان دستگاه تصفیه آب و تامین تجهیزات جانبی آن ) با شعار کمک به مردم  و کسب و کار صادقانه در جهت ارتقاء کیفیت آب بنا نهاده شده است .

 

صنعت آب بسیار پیچیده و متنوع می باشد . گواهینامه WQA در درجه اول نشان دهنده تجهیزات مربوط به آب و تصفیه آب می باشد و وظیفه آن بررسی کیفیت دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی می باشد . در واقع گواهینامه WQA سد نهایی می باشد که مانع ورود آلودگی های آبی به یک ساختمان می گردد و شرکت های عضو WQA را متعهد به ساخت دستگاهی سالم و با کیفیت  می کند که توانایی تولید آب کاملا بهداشتی و گوارا دارا باشد . در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ شرکت عضو WQA می باشند که شامل تولید کنندگان ، تامین کنندگان و توزیع کنندگان محصولات مرتبط با آب هستند.

 

گواهینامه WQA به مصرف کننده این اطمینان را می دهد که محصول انتخابی پس از تست و آزمایش های دقیق و ارزیابی در کنترل کیفیت موفق به دریافت گواهینامه WQA شده است .

 

برنامه صدور گواهینامه WQA بر این اساس می باشد که با تحقیق و کسب اطلاعات بتواند جهت بالا بردن کیفیت محصولات و در واقع بالا بردن کیفیت آب تصفیه شده ؛ شرکت های زیر مجموعه خود را راهنمایی نماید .

 

با توجه به بازار رقابتی در ایران در خصوص دستگاه تصفیه آب و نیز فیلتر دستگاه تصفیه آب بسیاری از سود جویان به دروغ آرم استاندارد WQA را بر روی دستگاه ها و محصولات خود می چسبانند و یا بر روی جعبه دستگاه تصفیه آب چاب می کنند که باعث ایجاد گمراهی خریداران می شوند .

 

چناچه قصد خرید بهترین دستگاه تصفیه آب را دارید ضروریست دستگاه مورد نظرتان دارای گواهینامه WQA  باشد .

حسین صادقی


فلاستک

حسین صادقی

دستگاه تصفیه آب خانگی گواهینامه NSF

 

NSF certification

 

یکی از مهمترین گواهینامه ها و استاندارد های دستگاه تصفیه آب که ضروریست دارا باشد گواهینامه NSF می باشد که در اینجا به معرفی این گواهینامه و ارتباط آن با دستگاه تصفیه آب می پردازیم

 

 

 

تاریخچه گواهینامه  NSF

 

برای افزایش و نیز محافظت از سلامت بشر در سال ۱۹۴۴ یک سازمان مستقل و خصوصی با عنوان بنیاد ملی بهداشت National Sanitation Foundation که به اختصار NSF گفته می شود در آمریکا بوجود آمد.

 

در ابتدا و ظیفه اصلی بنیاد ملی بهداشت (NSF) صدور گواهینامه ها در حوزه سلامت و ایمنی مواد غذایی محدود به صنایع غذایی داخل آمریکا می شد ولی در سال ۱۹۹۰ با گسترش سازمان NSF این سازمان به یک سازمان بین المللی تبدیل شد و امروزه در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

 

بنیاد ملی بهداشت (NSF) در بخش آب و تصفیه آب

 

در سال ۱۹۹۷ آزمایشگاه مجهزی با بیش از ۱۲۰۰ نیرو به این سازمان در زمینه ایمنی و کیفیت آب اضافه گردید که وظیفه آن ارزیابی محصولاتی است که به طور مستقیم با آب در ارتباط می باشد مانند لوله های آب، تجهیزات مربوط به استخر، سونا و جکوزی و همچنین دستگاه تصفیه آب ، فیلتر دستگاه تصفیه آب و تجهیزات مربوط به آن ها.

 

با به وجود آمدن این سازمان و صدور گواهینامه NSF محصولاتی که موفق به دریافت این گواهینامه شدند، اعتبار بسیار زیادی کسب کردند و البته انتخاب یک محصول که دارای گواهینامه NSF باشد به مشتری این اطمینان را می دهد که محصول مورد نظر با سپری کردن آزمایش های مختلف زیر نظر متخصصان سخت گیر این سازمان تولید شده است.

 

برای اعطای این گواهینامه به یک محصول بازرسان سازمان  NSF به طور نامحسوس و بدون اطلاع قبلی از خط تولید کارخانه مورد نظر بازدید و پس از آزمایش های مختلف و آنالیز و تست محصول مورد نظر نسبت به صدور یا لغو این گواهینامه اقدام میکنند.

 

گواهینامه NSF دستگاه تصفیه آب خانگی

 nsf

بنیاد ملی بهداشت NSF برای تجهیزات مربوط به تصفیه آب گواهینامه با استاندارهای مختلفی صادر کرده است که در زیر به چند مورد اشاره میکنیم:

 

بنیاد ملی بهداشت NSF دستگاه تصفیه آب استاندارد ANSI 44 برای سختی گیرها

 

بنیاد ملی بهداشت NSF دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد ANSI 55 برای تصفیه آب به روش اشعه ماورای بنفش UV

 

گواهینامه NSF استاندارد ANSI 58 برای تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO

 

گواهی تصفیه آب NSF استاندارد ANSI 53 برای دستگاه تصفیه آب

 

استاندارد ANSI 177 برای تصفیه آب دوش حمام (سر دوشی حمام)

 

اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب

 

سازمان NSF با آزمایش های متعدد بر روی دستگاه تصفیه آب عمکلرد هر یک از مراحل و فیلتر ها را بررسی می کند ، بنابراین با خرید دستگاه تصفیه آب که دارای گواهینامه NSF باشد شما اطمینان خواهید داشت که دستگاه تصفیه آب مورد نظر به درستی و با استاندارهای لازم آب را تصفیه می کند.

 

اطمینان از بهداشتی بودن اجزا و قطعات دستگاه تصفیه آب

 

تجهیزات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب باید از مواد بهداشتی و درجه یک باشد که با آب واکنش شیمیایی ندهد و مواد مضر را وارد آب تصفیه شده نکند، سازمان NSF دستگاه مورد نظر را از این لحاظ هم مورد بررسی قرار می دهد و تنها به محصولاتی که Food Grade و بهداشتی باشند گواهی NSF اعطا می گردد.

 

 

 

اطمینان از عدم تبلیغات گمراه کننده

 

سازمان NSF به طور مستمر از وب سایت و کاتالوگ و بروشر های شرکت سازنده که به محصولات آنها گواهینامه NSF اعطا کرده بازدید می کند و اطمینان کسب می کند که تولید کننده با تبلیغات غیر واقعی قصد فریب مشتری و خریدار را ندارد .

 

بنابراین هنگامی که یک دستگاه تصفیه آب دارای تاییده بنیاد ملی بهداشت NSF باشد می توانید با خیال راحت و اطمینان خاطر آن دستگاه را تهیه و استفاده کنید.

حسین صادقی