تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

http://pak-ab-zolal.ir

ایزی ول

تصفیه آب ایزی ول

دستگاه تصفیه آب ایزی ول

اوسه واتر

تصفیه آب اوسه واتر

دستگاه تصفیه آب اوسه واتر

فیلتر مینرال ایزی ول

فیلتر پست کربن ایزی ول

 

 

٧٠ درصد آب‌های شیرین کشور مصرف شد

 ١٣میلیارد تن نمک با خشک شدن دریاچه ارومیه خشک شود، ١٣ میلیارد تن نمک به جان مردم می‌افتد.رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: بیش از ١٣ میلیارد تن نمک با خشک شدن دریاچه ارومیه به جان مردم خواهد افتاد و اگر اکنون به فکر احیای آن نباشیم، شاید سال‌های بعد با میلیاردها دلار دیگر احیا نشود.

 به گزارش تسنیم، عیسی کلانتری در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه، با حضور قضات و فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه کشور ایران از بحران آب رنج می‌برد، افزود: نسل ما نسل زیاده‌خواهی است که اکنون چند‌برابر حد استاندارد از آب‌های سطحی و زیرزمینی استفاده می‌کند.


وی با بیان اینکه استفاده بیش از ٤٠ درصدی از منابع آب، کشور را به حد بحران می‌رساند، افزود: اکنون در شرایط فوق بحرانی هستیم، به‌طوری که در حوضه دریاچه ارومیه بیش از ٧٠ درصد، در استان فارس بیش از ١٠٠ درصد، در استان کرمان بیش از ١٢٠ درصد و در استان خراسان رضوی بیش از ١٣٠ درصد از منابع آبی مصرف می‌شود. 

رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه، با اشاره به اضافه برداشت‌های دولت‌های گذشته از منابع آبی، گفت: در دولت مقام معظم رهبری دو میلیارد، دولت هاشمی ١١ میلیارد، دولت خاتمی ٣٢ میلیارد و دولت احمدی‌نژاد ٧٥ میلیارد متر مکعب اضافه برداشت، نسبت به بارش‌ها و تراز آبی صورت گرفته است. 

کلانتری، با اشاره به اینکه کل آب‌های زیر‌زمینی کشور ٥٠٠ میلیارد متر مکعب است، اضافه کرد: ١٨٠ تا ٢٠٠ میلیارد متر مکعب از آن آب شیرین است که بیش از ٧٠ درصدش را در دهه‌های اخیر مصرف کرده‌ایم و معلوم نیست برای نسل آینده چه میراثی خواهیم گذاشت. 

وی توجه ویژه به دریاچه ارومیه را به دلیل تیررس بودن تبریز و ارومیه در معرض بادهای نمکی آن دانست و اضافه کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان ما، شهر عجب‌شیر آذربایجان شرقی بعد از هشت سال به دلیل نبود آب شیرین شهر مرده‌ای خواهد بود.

 این مقام مسوول در زمینه دریاچه ارومیه، با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه بختگان به دلیل نمکی نبودن، خیلی در معرض توجه نیست، اظهار داشت: بیش از ١٣ میلیارد تن نمک به همراه امراض صعب‌العلاج با خشک شدن دریاچه ارومیه به جان مردم خواهد افتاد و اگر اکنون به فکر احیای آن نباشیم، سال‌های بعد شاید با میلیاردها دلار دیگر احیا نشود.

 رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه، با تاکید بر اینکه با این شرایط مصرف آب در کشور، ١٠ تا ١٥ سال آینده دیگر اثری از تمدن، آب و سبزینگی در کشور نخواهد بود، افزود: در خشکسالی‌ای که در کالیفرنیای امریکا رخ داده بود، تصمیم گرفتند یک میلیون هکتار کشاورزی نشود، چمن کاشته نشود و مصرف خانگی کنترل شود و شد که ما نیز باید علاوه بر جلوگیری از توسعه کشت، برخی کشت‌ها را تعطیل کنیم.

کلانتری تصریح کرد: ما برای یک وجب از خاک کشور، ده‌ها کشته و خون‌ها داده‌ایم ولی الان زمان آن است که از آب کشور صیانت و از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم. وی با اشاره به اینکه ٥١ درصد آب دریاچه ارومیه از زرینه رود و سیمینه رود تامین می‌شود، گفت: موافق انتقال حوضه به حوضه آب به دریاچه ارومیه نیستم ولی برای جبران کسری تراز آبی دریاچه باید از رودخانه مرزی زاب که سال‌ها استفاده نکرده‌ایم، اکنون باید از آن استفاده و به دریاچه منتقل کنیم. 

رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه طرح نکاشت حوضه دریاچه ارومیه باید سال قبل اجرایی می‌شد، تصریح کرد: سال قبل به دلیل بارش نسبتا مقبول، رییس‌جمهور برای امسال اجازه کشت دادند. کلانتری ادامه داد: با این اوصاف، دریاچه ارومیه به لطف خدا، سال ١٤٠٢ با نیم میلیارد متر مکعب آب و ٢٥ درصد غلظت نمک و زاد و ولد آرتمیا تحویل خواهیم داد.
 
منبع: تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی