تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

 

 

 

 

 با توجه به تجربه وتخصص مهندسین طراح خود بهترین طرح ها و روش ها را برای استخر ها اعم از خصوصی و عمومی به انجام میرساند.
استخرها را میتوان به دونوع تقسیم نمود که عبارتند از :

- استخرخصوصی و شخصی
- استخر عمومی و مجتمع ها
معمولا حجم استخرهای خصوصی تا400 متر مکعب شناخته میشود و استخرهای عمومی معمولا از400 متر مکعب به بالا
در گذشته برای تصفیه آب استخر از کلر استفاده میشد که در زمان حال نیز برای برخی استخر ها از این روش استفاده میشود. روش استفاده از کلر نیز برای تصفیه استخر به این صورت بود که ابتدا مقداری کلر با آب داخل یک سطلی مخلوط میشد و این سطل های اماده شده از چند جهت وارد استخر میگردید . البته استخر از افراد تخلیه میشد و پس از زمان معین که استخر تخلیه بود دوباره مورد استفاده قرار میگرفت . حل شدن کلر در آب باعث بوجود آمدن گاز کلر میشد که بسیار میتوانست به سیستم تنفسی آسیب بزند و متاسفانه در زمان گذشته به علت سهل انگاری برخی افراد مسئول استخر ، صدمات جانی نیز بوجود آمد.
امروزه بهترین روش مورد استفاده در دنیا جهت تصفیه آب استخرهای شنای سرپوشیده یا سرباز (خصوصی و عمومی) و تصفیه آب و از بین بردن جلبک در آبنماها در حال حاضر استفاده از ازن می باشد که به علت مزایای فراوان و توانایی بسیار بالای این روش، استفاده از آن روز به روز در حال گسترش است.
ازن قویترین اکسید کننده تجاری در دنیا شناخته شده و تمام میکروارگانیسم ها از جمله باکتریها، ویروسها، اسپورها و تخم انگلها را از بین می برد و همچنین به علت اکسید کنندگی بالا مانع از رشد جلبک ها می گردد
مکانیسم اثر ازن و کلر بر روی میکرو ارگانیسم ها کاملاً متفاوت است. ازن بر روی دیواره میکرو ارگانیسم ها تأثیر می گذارد در حالی که کلر می بایستی از دیواره عبور کرده و دقیقاً روی هسته عمل کند بنابر این ازن 3000 بار سریعتر از کلر عمل استریل نمودن را انجام داده و چون ازن روی دیواره تأثیر می گذارد طیف استریل کنندگی آن بسیار گسترده می باشد.
کلر با بعضی ازاملاح آب تشکیل نمک داده که این نمک برروی سطوحی مثل کاشی و سرامیک رسوب می دهد، در صورتی که ازن نه تنها تشکیل نمک نداده بلکه به شفاف سازی آب کمک می کند . بدین صورت که بار ذرات معلق ریز (کلوئیدی) در آب را که باعث تیرگی آب می شوند را خنثی نموده و ذرات معلق را به هم می چسباند، که بدین ترتیب باعث موثرتر عمل کردن فیلتر موجود می شود.
ازن (O3) ناپایدار بوده و پس از مدتی به اکسیژن بر می گردد به همین علت نمی توان آن را در جایی نگه داشته یا فشرده و جابجا کنیم و به همین علت باید ازن همواره در محل تولید شود، که این باعث شده ازن بعنوان یک استریل کننده ایمن شناخته شود.
ازن کمتر از کلر باعث خوردگی دیواره استخر، لوله ها و ... شده و ماندگاری آب استخر را نیز افزایش داده و باعث از بین رفتن بو، رنگ و طعم موجود در آب استخر می شود.
ثابت شده است که تغییرشکل ناخن، قرمزی چشم ها و خارش پوست و همچنین ابتلای غیر معمول غریق نجاتها و شناگران حرفه ای به آسم، ناشی از بخارات سمی حاصل از کلر در محوطه استخرها بوده است که این موارد در هنگام استفاده از سیستم ازن بوجود نمی آید.
روش ازن بهترین روش برای استریل و ضد عفونی کردن آب استخرها در سطح جهان و مورد تأیید مراکز مختلف جهانی منجمله FDA، WHO و ... می باشد. ازن هم اکنون در جهان به عنوان ضد عفونی کننده پیشرو در زمینه های آب آشامیدنی، آب معدنی، هوا ، استخر، محصولات کشاورزی، انبارها، سردخانه ها، کانتینر های حمل مواد غذایی، سطوح، سالنها، صنایع لبنی، کارخانجات مواد غذایی و خطوط تولید و بسیاری زمینه های دیگر شناخته شده است.
چرا ازن از کلر برای تصفیه آب استخر بهتر است؟
- ازن سه هزار بار از کلر در تصفیه آب و از بین بردن میکروبها و ویروسها و دیگر پارازیتها در آب استخر موثرتر است.
- برخلاف کلر، ازن THM و کلر آمین تولید نمی کند و بعد از استفاده اگر اضافه باشد به حالت اکسیژن خالص یا نوزاد در می آید.
- ازن باعث حذف کلیه مواد آلی در آب می شود که با توجه به حذف آنها حتی در صورت اضافه کردن کلر باقیمانده به هیچ عنوان ترکیبات کلرآمیدی بوجود نخواهد آمد.
- ازن تمامی میکروارگانیسم ها از جمله وبا، هپاتیت و ... را از بین می برد، ولی کلر این چنین عمل نمی کند.

فواید ازن:

1- ازن به منعقد کردن مواد آلی کمک می کند بنابر این فیلترهای شنی موثر عمل کرده و قادر به حذف مواد کلوئیدی ریز می گردد که در نتیجه باعث حذف جاروکشی کف استخرها می شود.
2- ازن با غلظت باقیمانده محلول حدود ppm 5/0 و بالاتر، از بین بردن ویروس، باکتری و قارچ را صد در صد تضمین می کند.
3- ازن تولید شده سه اتمی به آرامی به اکسیژن نوزاد تبدیل می شود و باعث ماندگاری اکسیژن محلول در آب و درخشندگی آن و عدم نیاز به تعویض آب می گردد.
4- ازن هیچ باقیمانده سمی در آب باقی نمی گذارد.
5- ازن توسط ازن ژنراتورها در محل تولید می شود و نیاز به نگهداری ندارد.
6- ازن بر خلاف کلر باعث رسوب کربنات کلسیم و تشکیل رسوب در سطح استخر نمی گردد.
7- باکتریها به مرور زمان نسبت به ازن مقاوم نمی شوند.
قبل از استفاده از ازن از صافی های تصفیه به منظور جداکردن آلودگی ها و ذرات از آب استخر، استفاده میشود و در سه نوع می باشند:
1- صافی های شنی
2- صافی های دیاتمی
3- پلیمری(فایبرگلاس(
که معمولا ازنوع شنی آن استفاده میشود.

صافی های شنی(sand filter)

صافی های شنی تشکیل شده از یک محفظه فلزی یا فایبرگلاس مقاوم نسبت به فشار آب و دانه های شن ، یا همان سیلیس، که در اندازه های مختلف چهارگوش به صورت لایه لایه در آن قرارگرفته است. لایه ها براساس اندازه دانه های شن از شن درشت تا شن ریز از پایین به بالا طبقه بندی می شود.
مراحل تصفیه در فیلترهای شنی به این صورت است که آب برگشتی استخر از بالا بر روی لایه های شن ریخته می شود و پس از عبور از لایه های مختلف شن ذرات معلق خود را باقی می گذارد و از انتهای مخزن خارج می گردد پس از مدتی کارکرد، صافی کثیف می شود و فشار آب ورودی به صافی ها افزایش می یابد لذا صافی باید تمیز گردد. به عبارت دیگر صافی ها پس از مدتی کارکرد ذرات معلق چربی داخل آب را به خود جذب می نمایند که این مسئله باعث می شود آب براحتی از صافی عبور نکند و در نهایت افت فشار در صافی زیاد شود. افزایش فشار در فشار سنج ورودی صافی و یا کاهش آب در ورودی های استخر نشانگر این مسئله است که صافی ها کثیف شده اند و باید تمییز گردند.
شرکت مهندسین پالود صنعت نیکان آماده ارائه طرح های خود برای انواع استخرها میباشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی