تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر


علت اصلی فروکش‌کردن سریع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بر خلاف باور موجود ریشه عصبی یا نورونی دارد و این فرایند توسط نورون‌ها مسئول سنجش ساختار خون به سرعت انجام می‌شود.

 محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی سیگنال‌های عصبی مغز دریافتند که رفع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد یک پدیده جذبی و به اصطلاح گوارشی نیست، بلکه گروهی از سلول‌های مغزی توسط گیرنده‌های موجود در دهان احساس تشنگی را کنترل می‌کنند.

چگونه آب سرد تشنگی را سریع مهار می‌کند؟

 

در این مطالعه مشخص شد که علت اصلی فروکش‌کردن سریع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بر خلاف باور موجود ریشه عصبی یا نورونی دارد و این فرایند توسط نورون‌ها مسئول سنجش ساختار خون به سرعت انجام می‌شود.

 

محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که بهترین روش برای رفع تشنگی، نوشیدن آب سرد است. در واقع احساس تشنگی افراد حتی با نوشیدن سایر مایعات خنک یا شیرین به سرعت آب آشامیدنی خنک میسر نمی‌شود.

 

محققان دریافتند که بخشی از مغز به طور پیوسته ترکیبات خون را بررسی می کند، پس هنگامی که فرد تشنه آب سرد می‌نوشد، سیگنال‌های عصبی به سرعت احساس تشنگی در مغز را سرکوب می‌کنند. در واقع سرعت سرکوب شدن احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بسیار سریع‌تر از آب گرم اتفاق می‌افتد.

 

در این مطالعه همچنین مشخص شد که بهترین روش برای سرکوب موقت احساس تشنگی قرار دادن قاشق سرد در قسمت داخلی گونه‌ها در دهان است.

 

مهمترین علت ناشناخته ماندن فرایند رفع سریع عطش، مسئولیت پنهان گروهی از نورون‌ها در کنترل و سرکوب احساس تشنگی است، چرا که در شرایط معمولی و در یک فرایند آهسته، ابتدا آب باید توسط دستگاه گوارش جذب شود و غلظت خون به حالت معمولی بازگردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی