تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

 

 

آب سالم اساس ادامه حیات بشر و تأمین بهداشت می باشد "

انجمن حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا برآورد کرده که تقریبا یک سوم جریان آب جهان به طور مشخص آلوده شده و اصل حفظ کیفیت آب بر هم زده شده است.

 روزهایی که با پیدا کردن جوی آب یا چشمه‌ای می‌توانستیم با آرامش خاطر، تشنگی‌مان را برطرف کنیم گذشته و کیفیت آب مهمتر از وجود و حضور آن است. به هر حال این روزها به هر آبی نمی‌توانیم اعتماد کنیم و می‌کوشیم برای سالم‌تر ماندن بیشتر هزینه و وقت بگذاریم.

  • انواع آلودگی های آب:

آلوده کننده ها ی آب به نه دسته  طبقه بندی می شوند

 1-موادی که با مصرف اکسیژن آب موجب کاهش اکسیژن محلول در آب می شوند.

موادی که به راحتی به وسلیه فعالیت باکتری ها در حضور اکسیژن شکسته می شوند و پوسیده می گردند از این دسته هستند.گرچه بعضی از مواد غیر آلی در این دسته پیدا شده اند اما بیشتر این آلاینده ها را ترکیبات آلی تشکیل می دهند. آلوده کننده های این طبقه بیشتر شامل:فاضلاب خانگی وفاضلاب کارخانه های کاغذ سازی و کشتارگاه ها می باشند.

2- عوامل بیماری زا

3-مواد غذایی گیاهی

4-ترکیبات آلی سنتز شده(مصنوعی)

5-مواد نفتی

6-مواد شیمایی معدنی

7-رسوبات

8-مواد رادیواکتیو

9-گرما

  • کیفیت آب
    بر خلاف طعم آب که اغلب عامل آن مواد معدنی موجود در آب است، بوی آب در بیشتر موارد از حضور مواد آلی ناشی می‌شود. با توجه به ماهیت خاص ترکیبات آلی و تاثیر آن بر ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب، بو با هر یک از ویژگی‌هایی شیمیایی، فیزیکی و میکروبی ارتباط پیدا

می‌کند.
در صورتی که عامل ایجاد بو مشخص نباشد، می‌توان به میزان مواد معلق و کلوئیدی آب شک کرد و با کم شدن رنگ و کدورت آب، در نهایت بوی آن هم مطبوع خواهد شد.
در مواردی بوی آب آشامیدنی ناشی از حضور میکروارگانیسم‌هایی است که به اصطلاح میکروارگانیسم‌های مزاحم خوانده می‌شوند. تاکنون بیش از ??‌‌نوع میکروارگانیسم شناخته شده که مسبب بوی آب‌های آشامیدنی هستند. یکی از معروف‌ترین آنها خانواده قارچ‌ها هستند که شایع‌‌ترین عامل‌های ایجاد بو در تاسیسات آبرسانی هستند.
برخی عامل‌های شیمیایی موجود در آب علاوه بر ایجاد بو، با داشتن ویژگی سمی ممکن است مشکلاتی را در آب ایجاد کنند مانندSH2 که گازی بی‌رنگ با بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده است و از تجزیه سولفات‌ها توسط باکتری‌های احیا‌کننده سولفات تولید می‌شود.

  • بیماری هایی که توسط آب های آلوده به انسان سرایت می کند

-بیماری های انگلی:لپتوسپیرا یک بیماری انگلی می باشد که در آب استخرهای آلوده و فاضلاب و لجن موجود بوده و از راه مخاط پوست وارد بدن می شود. که در آب بعضی از رودخانه ها هم موجود می باشد

-کرم ها: تخم کرم هایی مانند آسکاریس، تریکوسفال و کرم قلابدار ممکن است که از طریق خاک و آب آلوده وارد بدن انسان شود و ایجاد بیماری نماید

-بیماری وبا

-بیماری ویروسی:آب در انتقال دو نوع ویروس پولیوویروس و هپاتیت عفونی نقش موثری دارد.اپیدمی های حاصله در اکثر موارد پس از پیگیری نشان می دهد که آب آشامیدنی با فاضلاب های خانگی آلوده شده است.

منابع: کتاب آلودگی محیط زیست-دکتر مینودبیری

       روزنامه جام جم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی